La familia

Imorgon bär det av till Åland över helgen. Det ska bli riktigt roligt att få träffa mina systrar igen, det är allt för sällan det händer! Och så får jag ju så klart träffa mamma, Mika, mormor, morfar och Adams familj. Jag uppskattar det här med att bo i Stockholm. Det är tillräckligt nära hem till Åland för att kunna åka över en helg - eller över en dag om man så vill, men det är samtidigt så pass långt bort att man får lite distans från det extremt lilla samhället som Åland ändå är och så är det ju skönt att ha familjen på betryggande avstånd. Inte för nära, inte för långt bort.
-
Dessutom är det inte någon vanlig helg den här gången. Nej, faktum är att det är min morfars 80-årsdag på söndag. 80 år!! Det är en högaktningsvärd ålder och således blir det att uppvakta jubilaren, först med champagne och därefter med restauranglunch och till sist tårta. Det låter som ett bra koncept tycker jag! Morfar är dessutom en förebild för mig. Han läste juridik i sina ungdomsår och har sedan jobbat inom juridiken hela sitt yrkesverksamma liv. Jag tror inte att jag hade valt att läsa juridik om det inte var för att morfar har gjort det.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback