Pedant?

Att jag inte riktigt har ett normalt förhållande till damm och smuts, det har jag vetat sedan länge. Därför städar jag idag. Storstädar! För er som tycker att det var precis bara någon dag sedan jag senast städade, ni har fullständigt rätt. Men då plockade jag mest med saker och dammsög. Idag gör jag rubbet. Allt utom att tvätta fönster faktiskt. Min tanke är nämligen följande; om jag städar idag, så är det nystädat och fint fortfarande imorgon på dagen när Adam kommer hem. Och när Adam kommer hem vill vi ju umgås med varandra. Hela tiden! Då är det inte läge att städa. Så om jag städar ordentligt nu, då har vi en massa tid över att umgås med varandra och slipper sådana tråkiga måsten som att städa. Om jag dessutom städar väldigt grundligt nu, då kommer det enbart behöva dammsugas om cirka en vecka - vilket ju går väldigt snabbt att göra. Så vi kommer faktiskt inte behöva städa på riktigt före om jättelänge. Smart va?

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback