Strategiskt eller inte?

Nyss åt jag lunch och sedan skulle man kunna tro att jag ska gå på föreläsning. Man kan tro det eftersom det är schemalagt en föreläsning mellan 13:00 och 15:00 idag. Jag ska visserligen plugga, men inte sittandes på en föreläsning. Jag tänker läsa på egen hand istället. För faktum är att jag är av den uppfattningen att jag får ut mycket mer av två timmars pluggande hemma jämfört med två timmars sittande på föreläsning. Speciellt med tanke på att föreläsaren faktiskt inte är speciellt bra (var på föreläsning med honom förra veckan) och dessutom har jag kollat igenom de punkter han tänker prata om. Och jag kan redan allt det. Plus att det ju ändå är kurslitteraturen som tenteras, inte föreläsningarna.
-
Ni hör att jag känner mig lite dålig som inte går på föreläsningen. Men samtidigt vill jag ju känna mig strategisk som föredrar ett effektivt pluggande framför ett ineffektivt. Jag tror absolut att jag får all den kunskapen jag behöver ändå.
-
Nu ska jag koka kaffe och sedan förflytta mig till skrivbordet.

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag har lite dåligt samvete eftersom jag både skippade föreläsningen och dessutom ägnade hela dagen åt att jobba istället för att plugga... så nu får det nog bli en helkväll med Ramberg/Ramberg och kanske lite köprätt innan jag ska ladda för morgondagen som kommer bestå av... jobb.



Gud vilken usel student jag är. Får faktiskt lite småpanik men jobbet gör mig för tillfället både rikare och lyckligare.. ehum.

Postat av: Julia

Men Christine, kom ihåg att du började läsa kurslitteraturen redan under sommaren! Du ligger fortfarande före mig, fast jag pluggar på nu när du jobbar :) Och jag tror inte att föreläsningarna ger så mycket, i alla fall inte om man lyssnar på vad de som varit på föreläsningarna säger.



Och snart blir det mera intensivt med seminarierna, så då kommer man nog minsann känna att man är en student!

2010-09-07 @ 09:08:49
URL: http://tejprulle.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback