Gör det du med!

Så har jag då lagt min röst i den här omgången av Riksdagsvalet i Finland. Som jag skrivit tidigare gick min röst till Moderaterna på Ålands ena kandidat, nämligen Johan Ehn (nummer fyra!). Nu gäller det bara att hålla tummarna att fler tänker som jag och att ålänningarnas födelsedagspresent till mig blir att de har röstat fram Johan som vår representant i riksdagen. (Jag fyller alltså år dagen efter valdagen - så resultatet borde väl komma då, som en födelsedagspresent till mig?)

På fredag ska jag delta i en ungdomspolitisk debatt i en åländsk gymnasieskola, med förhoppning om att jag kan få någon av ungdomarna i salen att inse att politik är samhället runt oss. Politik är luften vi andas. Politik är skolan vi går i, jobbet vi har och fritidssysslorna vi älskar. Och vem vill inte få till en förändring av något runt om oss?

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag har ett önskemål om något jag tycker du kan skriva om i bloggen.. Du är ju ålänning men bor i Sthlm nu, men röstar fortfarande i Finland... Hur tänker du kring att rösta i ett land där du inte bor nu, och kommer du att flytta tillbaka dit efter studierna?

Postat av: Julia

Louise: Bra förslag! Det ska jag absolut skriva ihop ett inlägg om, för det är säkerligen inte självklart för alla.

2011-04-06 @ 20:33:54
URL: http://tejprulle.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback