Det här med att sova

På senaste tiden har jag varit väldigt trött och jag har sovit mycket. Den senaste veckan har jag märkt att all den här sömnen mitt i allt ledde till att jag, som normalt är väldigt kvällstrött, kunde sitta uppe till 1-2 på natten utan problem. Givetvis kom problemen följande morgon istället, när väckarklockan ringde och jag stängde av den och sov vidare. För om man inte har någon tid att passa, så kan man ju faktiskt plugga vilken tid på dygnet som helst och därmed sova "hur länge som helst" på morgonen.

Nu har jag dock bestämt mig för att få in lite bättre sovrutiner igen, så idag steg jag upp "tidigt" (8:30) för att ikväll förhoppningsvis somna lite tidigare än vad jag gjort de senaste kvällarna. Imorgon planerar jag att stiga upp ännu lite tidigare för att snart kunna få till sömnen under rätt timmar. Och ja, snart är det "jullov" och då brukar ju rutinerna ganska snabbt försvinna - men jag har två tentor att skriva i mitten av januari, så mitt "jullov" kommer till stor del bestå av att plugga och då behöver jag verkligen rutinerna för att få till några pluggtimmar varje dag.

Min normala sömnrutin, som jag gillar skarpt, är att jag somnar runt 23 och vaknar innan 8. Att få 8-9 sömntimmar är vad jag behöver för att fungera optimalt.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback