Inte så enkelt som jag hoppades

Usch och fy. Jag fick skippa träningen för jag insåg att jag måste lägga min tid på att försöka få ordning på den här PM-uppgiften. Så hittills har jag suttit hela dagen och läst igenom material efter material. Samtidigt som jag ständigt slängt en blick på själva uppgiften, för att försöka förstå bakgrundsförhållandena ens. Frustrerande. Det gick till och med så långt att en klasskompis skickade ett mail till seminarieläraren för att fråga vad han riktigt menar. Fast hans svar var inte så förtydligande...

Jag har i alla fall lyckats ställa upp en punktlista på saker jag behöver ta reda på och redovisa för i texten. Så nu ska jag försöka beta av dem en efter en och hoppas på att jag till slut kommer ha fattat något av uppgiften i alla fall.

Nu blir det paus från uppgiften en liten stund, för att hänga upp affischer på campus och sedan åka och handla. Sedan får jag ta nya tag igen framåt kvällen.

Kommentarer
Postat av: Johanna Nygren

Jag håller med dig Julia! Det är verkligen frustrerande. Jag fick PM 1 och det handlar om överlåtelseförbud vid fastighetsköp. Det behandlas på ca 2 sidor i Allmän fastighetsrätt, det finns ett rättsfall och mitt seminariematerial är jättetunt, så om inte ens professorerna kan komma på något att skriva så vet jag inte hur jag ska lyckas! :)

Vi får kämpa på bara!

Postat av: Olivia

Vad skönt att jag inte är ensam om att tycka att det är svårt att förstå fallet ens...

2011-02-17 @ 08:26:33

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback