Bra gjort, men än är det inte nog

Idag har jag pluggat mer eller mindre utan avbrott i sju timmar i sträck. (Paus för toalettbesök, lunch och för att svara på några mail har jag dock gjort.) Det här är nog mer eller mindre ett rekord sedan jag började på juristutbildningen. Dessvärre är jag långt ifrån nöjd med dessa sju pluggtimmar. Jag ska tvinga mig själv till minst tre timmars fortsatt plugg idag. Varför denna plötsliga och extrema plugghets? Jo, jag har tenta på torsdag och jag hade lite för lungt och långt jullov. Så nu får jag ta igen den förlorade pluggtiden. Men Adam är på Åland (för klämma det sista ur jullovet som för hans del sträcker sig till söndag (men han kommer hem igen redan på onsdag)), så jag har dygnets alla 24 timmar till mitt pluggförfogande. Nu ska jag äta middag och sedan fortsätta pluggandet. Så att jag får  till de där ytterligare tre timmarna innan det är dags att sova (för att sedan orka med en likadan pluggdag imorgon). Hjälp.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback