Tack och hej, kolhydratsgrej!

Idag kör jag igång två veckor med max 40 gram kolhydrater per dygn. Vilket jag ju gjorde under en väldigt lång period under våren/sommaren. Sedan tillät jag mig själv äta lite mera kolhydrater, men fortfarande väldigt lite i omvärldens ögon. Men veckan mellan jul och nyår åt jag allt - oavsett om det innehåll enbart socker eller om det fanns en gnutta hälsosamt i det. Sedan var tanken att jag inte skulle äta några kolhydrater (alltså max 40 gram/dygn) efter nyår. Det gick inte speciellt bra, jag hade lite svårt att komma ifrån smörgåsfrukost. Men nu - nu ska jag köra strikt i (minst) två veckor! Känner jag mig själv bra så blir dessa två veckor troligen längre än så. Snart får jag nog erkänna att jag snarare äter enligt LCHF än enligt GI. Nåja, värre saker har jag väl erkänt.
-
Nu har jag förövrigt ätit två kokta ägg, druckit ett glas vatten med vitaminbrustablett och druckit en kopp kaffe. Frukost avklarad (jag vet att det låter lite - egentligen ska man äta lite mera på morgonen, men jag fixar inte att stå och kocka på morgonen, och förut när jag åt ägg till frukost typ varje dag under ett halvår - då höll jag mig mätt på det fram till lunch).

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback