Lite om lite

Bloggen är plågsamt ovårdad just nu. Om bloggen vore en krukväxt så skulle den förmodligen vara lika vissen som alla mina krukväxter tenderar att bli.

Jag tänkte skriva att jag njuter av sommaren istället för att sitta framför datorn. Sedan tänkte jag att det inte alls är sant. Därefter tänkte jag att det visst är sant. Jag njuter för fullt av sommaren! Senaste helgen njöt Adam och jag på min familjs stuga i Saltvik. Vi solade, badade, åkte ring efter båten och åt gott. Det var riktigt mysigt att tillbringa lite tid med familjen!


Så här fin var min älskling när han njöt av stuglivet.

Den här veckan har Adam och jag fått husera för oss själva i Adams familjs hus. Det njuter jag också av, att få vara bara vi två och leva så som vi gör i lägenheten i Stockholm. Vi har roat oss med att klippa gräs i flera timmar och att röja upp vid Adams farmors brygga. Dessutom har vi testat på den nya glassbaren inne i stan (japp, jag gjorde avsteg från LCHF för lite italiensk glass) och gått på loppis.

Imorgon är det dags att åka till nästa stuga - Adams familjs stuga den här gången. Det innebär två timmar skärgårdsfärja följt av båttur med egen båt innan vi är framme. Och sedan samma procedur för att ta oss hem på söndag. Men det är det värt, för det finns inte mycket som slår en weekend i skärgården mitt i juli. Sol har vi givetvis beställt som väderlek.


Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback