Hem, ljuva hem!

Igår kväll runt sju rullade tåget in på Stockholm centralstation. På perrongen stod min älskade och välkomnade mig hem. Ungefär där började vardagslivet. Vi gick direkt till Hemköp under Åhléns och veckohandlade mat. Sedan släpade vi hem allting och ställde oss i köket. Middagen intog vi framför tvn kollandes på Bones (inte det smartaste, Bones är ju en serie som handlar om hur de genom att undersöka lik kommer fram till vad som har hänt). Runt halv tio hade vi ätit klart och var mätta och belåtna. Då startade vi en film, Exam (helt okej film) som underhöll oss ungefär två timmar framåt. När filmen var klar slog det oss att vi missat Solsidan, så då var det bara att starta TV4Play för att avverka det också. Så efter tolv kom vi slutligen i säng. Idag är jag lite trött, men faktiskt rätt pluggmotiverad!

Nu kan ni få gissa vad jag ska sysselsätta mig med resten av veckan. Ledtråd: på fredag skriver jag tenta.

Uppdatering: stryk det där sista, jag kommer inte skriva tentan på fredag. Varför? Av den enkla anledningen att jag inte kommer hinna plugga tillräckligt mycket. Jag gjorde precis upp en pluggplan över vad jag måste göra innan tentan och insåg direkt att det är en helt ohållbar pluggplan. Jag känner att jag har möjlighet att få ett bra vitsord i den här kursen, men inte om jag skriver tentan på fredag - för det finns inte en chans att jag hinner plugga in allting tills dess. Istället skriver jag tentan om en månad, vilket går precis lika bra för min del. Jag har ju ändå roat mig en hel del de senaste veckorna med Sälenresan, kryssningen och helgen i Dalarna, så det känns helt okej att jag ett tag prioriterade att ha roligt framför att plugga strukturerat. Det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Ja Julia, det är du verkligen värd!! Kram

2011-03-13 @ 18:28:13

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback