Ett himla släpande

NU är jag på Åland efter att ha släpat min packning hit och dit under dagen. Eller ja, på Åland har jag egentligen varit ända sedan halv fyra (finsk tid) idag. Men jag har varit lite upptagen. Först umgicks jag med mina systrar och min mamma, sedan var det dags för middag och efter middagen tog vi itu med projekt: byta rum. För min storasyster Jenny kommer inte vara på Åland den här sommaren (mer än enstaka besök), och hennes gamla rum är lite större och mycket mer funktionellt än det rummet jag har använt sedan jag flyttade hemifrån - så vi har helt enkelt bytt rum.

Så först släpade lillasyster Fanny och jag sängar hit och dit. Därefter började vi slänga över alla Jennys saker till det rummet som nu blir hennes. När rummet var tomt på prylar (bortsett från möblerna då) började jag städa. Jag dammsög och torkade av alla hyllor och lådor. Nu har jag äntligen fått upp all min packning i garderober, på hyllor, i lådor och var allt nu kan tänkas höra hemma. Jag har även fört över nästan alla mina gamla saker från det gamla rummet till det "nya". Nu ska jag bara ta en svängom med dammsugaren och därefter placera ut mattor på golvet. Sedan är jag klar för dagen.

Imorgon ska jag på jobb - roligt!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Nu har du vall bot i alla rum?

2011-05-18 @ 21:36:39
Postat av: mamma

det är bra när Julia flyttar rum för då blir det också städat!

2011-05-19 @ 09:11:58

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback