Jobb(igt)

Det är utmattande att skriva arbetsansökan - även fast jag bara har skrivit en endaste. Jag undrar om det tar på krafterna för att jantelagen säger att man inte ska säga bra saker om sig själv, eller om det tar på krafterna för att man så otroligt gärna vill ha just det jobbet och det är väldigt, väldigt svårt att få fram allt vad man själv är i ett enda ynka personligt brev? Jobbigt är det i alla fall.

Jobbet jag har sökt (efter att ansökan är inlämnad imorgon) är som amanuens i Europarätt vid Stockholms universitet. Jag tror att jag skulle passa ypperligt på en administrativ post. Dessutom vore det ju en dröm att få vara så nära alla EU-rättsliga kurser som hålls, så att jag själv kan gotta in mig i den delen av juridiken som ligger mig varmast om hjärtat! Håll tummarna för att jag åtminstone får komma på intervju!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback