LCHF - det här kommer gå bra!


Nu är det dags igen! Jag är peppad!

Förra våren körde jag igång en LCHF-diet (fast då kallade jag det GI fas ett, vilket i princip är samma sak). Jag höll i det här väldigt bra ända fram till hösten, då det blev många resor och jag hade svårt att påverka maten jag serverades. Sedan dess har jag kört LCHF sporadiskt, men det har blivit fler avsteg hela tiden. Det här är något jag märker att kroppen inte mått bra av, för jag är ganska säker på att min kropp har en osund relation till socker. Jag mår helt enkelt inte lika bra när jag äter kolhydrater som jag gör när jag äter enligt LCHF. Därför har jag nu bestämt mig för att köra igång igen och för att vara ganska strikt. Jag vet redan nu att jag inte kommer kunna äta LCHF-enligt när vi reser till London, men i övrigt vet jag att det kommer gå bra.

Orsaken till att jag skriver det här på bloggen? För ju fler som vet om det, desto lättare är det att hålla sig ifrån kolhydraterna. Nu vet jag, och ni, att det blir några tuffa dagar (3-4 dagar) då kroppen är lite sockerabstinent, men sedan blir kroppen stabilare och jag kommer må bättre igen. Med andra ord; minde huvudvärk, mera energi och en jämnare mättnadskänsla.

Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback