Frivilliga föreläsningar som inte är tentarelevanta

När jag vaknade imorse funderade jag på varför i hela världen jag anmält mig till flera frivilliga föreläsningar idag, när jag hade kunnat ha en helt ledig dag ägnad åt att plöja kurslitteratur. Men när jag sedan startade upp datorn och läste på lite om vad det är för intressanta föreläsningar jag anmält mig till, så insåg jag att jag väljer att gå på föreläsningarna för att få inspiration och motivation inför framtiden. Inspiration och motivation är min drivkraft, så det är bra att tanka på med lite mera ibland.

Idag ska jag få lyssna på polismyndigheten om vad det finns för möjligheter att som jurist jobba inom polisen. Därefter får jag lyssna på Jens Tillqvist från advokatbyrån Cederqvist när han pratar om morgondagens jurist jämfört med den traditionella bilden av jurister. Som tredje föreläsning är det en paneldiskussion om arbetet på Regeringskansliet (dagens höjdpunkt, tror jag!). Ikväll är det ett kvällsevent med Per Furumo som föreläser om retorik.

Låter inte det spännande? Det tycker jag! Nu ska jag rusa iväg så att jag inte blir sen till första föreläsningen.

Kommentarer
Postat av: mamma

jag tycker att det låter jätteintressant! och vad fiffigt att skaffa sig en bred uppfattning om vad ditt kommande yrke har att erbjuda inom olika områden! Heja Julia! kram

2011-10-12 @ 10:22:06

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback