Ge mig styrka!

I lördags sade jag upp mitt SATS-medlemskap (fast det är aktivt i 30 dagar från uppsägningen). Och nu har jag fört över pengar från mitt finska bankkonto för att på torsdag köpa ett 6 månaders träningskort på Frescatihallen. Frescatihallen ligger alltså några hundra meter hemifrån, precis mitt emellan vår lägenhet och universitetet. Med andra ord finns det inte mycket att skylla på ifall träningen inte blir av. Just nu har jag lite lugnare i skolan, så då passar det perfekt att komma igång med träningen.

Den här veckan har jag tänkt hinna med ett pass zumba, ett pass spinning+core och ett pass bodybalance. För att inte hinna tappa motivationen ska jag nu peppa mig själv med härliga träningsbilder och även unna mig själv något nytt träningsplagg. Jag börjar med första träningsbilden:


BodyPump - en personlig favorit!

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj, jag hoppas det funkar för dig. Jag gjorde samma sak en gång, men sen tränade jag nästan aldrig ändå pga att det är så sunkigt på frescatihallen... (det kan ju iofs ha ändrats sen dess). Lycka till iaf!

Postat av: Julia Lindfors

Tack Louise! Jag tror det kommer funka, eller i alla fall funka bättre än vad SATS gjorde. Eftersom mitt närmsta SATS-center var vid Stadion och jag ju bor på Lappis så blev det aldrig av att jag åkte dit. Men Frescatihallen tar det ju bara några minuter för mig att gå till, så jag tror det blir bra även om lokalerna inte är lika tipp topp som SATS. I framtiden hoppas jag att jag kommer bo nära ett SATS-center.

2011-10-24 @ 20:06:40
URL: http://tejprulle.blogg.se/
Postat av: Johanna Holmström

Vad roligt att komma igång med träningen, Dans Zumba och Body balance är ju toppen att träna, saknar det så när jag är här nere.

2011-10-25 @ 19:23:29
Postat av: Anonym

hur mycket kostar det riktigt att träna som student vid SATS?

2011-10-26 @ 21:01:56
Postat av: Julia Lindfors

Johanna: Ja, jag ska testa på Zumba för första gången idag - det ska bli spännande att utmana mig själv, för taktkänsla och rytm är inte direkt min starkaste sida! Men kul tror jag det blir!

Anonym: Jag betalade 440 kr/månad, men då hade jag det medlemskapet som tillåter mig att träna på alla SATS Center (i Sverige, tror jag). Jag byter inte gym främst av den ekonomiska anledningen, för Frescatihallen är inte heller så billigt - utan jag byter för att få gymmet lite närmare (tidseffektivt!) och för att träningen då förhoppningsvis blir av.

2011-10-27 @ 08:11:59
URL: http://tejprulle.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback