Demokrati och frihet, förenligt?

Just nu sitter jag med datorn i famnen och statsvetenskapsböckerna runt om mig. Syftet med det här är att försöka få till en promemoria om Zakarias tankar kring demokrati och frihet. Ett intressant ämne, javisst, men jag är sjukt osugen på att skriva akademisk text just nu.

Imorgon klockan 13 ska det lämnas in och det ser jag fram emot. Konstigt hur den här känslan av att bara vilja bli av med uppsatsen är så framträdande även inom statsvetenskapen, som jag ju inte satsar på några toppbetyg i. Jag trodde nämligen att våndan och ångesten som sammanhänger med inlämningsuppgifter handlade om en rädsla att misslyckas. Fast det kanske ändå stämmer, för jag vill ju inte misslyckas inom statsvetenskapen - bara för att jag inte satsar på de högsta betygen.

Hur som helst lär det inte bli mycket promemoria skrivet av att jag bloggar istället. Nu ska jag återgå till arbetet alltså!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback