NU är hösten här

Nu är sista veckan i september här. Temperaturen utomhus ligger någonstans mellan +10 och +15 grader. Höstlöven börjar färgas gula och röda. Luften är krispig och lätt. Och jag tycker att det är väldigt skönt med hösten.


De senaste veckorna har jag varit väldigt trött och sovmorgnarna har bara blivit längre och längre. Min teori var att jag mentalt hade sommarlov parallellt med att skolan körde igång, eftersom jag inte hann med något sommarlov under sommaren. Nu har jag dock återfått energin, känns det som. Nu ska jag köra igång hösten med lite nystart. Jag ska återgå till att äta LCHF. Jag ska återgå till att träna regelbundet. Jag ska återgå till rutiner. Jag ska återgå till att vara kvällstrött och morgonpigg. Och jag ska återgå till att uppdatera min blogg minst en gång per dag.

Veckans planer för övrigt är att idag gå på det sista seminariet i statsvetenskapens första delkurs; politisk teori. Det här seminariet ska min studiegrupp hålla en presentation om global rättvisa och det här seminariet får vi uppgifterna som vi ska skriva hemtenta kring. Hemtentan ska vara inne på fredag, så veckan lär gå åt till att skriva den här hemtentan. Inom processrätten är det rättegångsspel i tvistemålet som gäller. Och på fredag är det kickoff för personalen till Juristdagarna, vår arbetsmarknadsmässa för jurister. Sedan är det helg, igen!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback