Livet, vardagen och verkligheten

Jag är hemma i Stockholm nu, sedan i torsdags. De sista dagarna i Bryssel gick bra, jag ägnade mig mestadels åt att packa och städa. Det var vemodigt att lämna praktikplatsen och staden, men samtidigt slog mitt hjärta några extra slag när jag flög in över ett soligt Stockholm i torsdags. Det är skönt att vara hemma. Här kan jag slappna av och bara vara.

Påsken har varit riktigt bra. Jag har packat upp och tvättat, så nu är ordningen återställd. Adam och jag har njutit av att göra ingenting, så (alldeles för få) pluggtimmar har varvats med serietittande, prat, skratt och tv-spelande. Idag börjar verkligheten göra sig påmind. Det är dags att komma igång med träningen igen (spinning ikväll), börja med LCHF igen (börjar på onsdag), skriva processrättstentan (fredag) och börja sätta mig in i förvaltningsrätten (den kurs jag ska läsa under våren). Dessutom har jag fått möjligheten att komma på arbetsintervju den här veckan, gällande en halvtidstjänst jag väldigt gärna vill ha.

På sätt och vis hade det varit skönt med lite mera ledig tid, så att jag kunnat "acklimatiserat" mig under en längre period. Men samtidigt är jag supertaggad inför allt våren har att erbjuda här hemma! Nu sparkar vi igång våren tycker jag.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback