Alla hjärtans dag

Idag är det, som bekant, alla hjärtans dag. Aldrig tror jag att jag har sett så många pojkar/killar/män/gubbar med blommor i händerna uppenbarligen på väg hem till sin älskade. Det var väldigt charmigt att se. Och jag kanske inbillade mig, men alla jag promenerade förbi på vägen hem från jobbet verkade en smula gladare idag. Jag vet att alla hjärtans dag är ett kommersiellt jippo som gör att affärerna tjänar multum. Men samtidigt så tycker jag att det är fint. Det är en dag för alla (oss) som inte är speciellt romantiskt lagda att visa framfötterna. En kille som är romantisk varje dag av året kallas lätt för toffel, men en kille som är romantisk på alla hjärtans dag hyllas. Av omvärlden alltså. Partnern är nog glad för romantiska uppvaktningar vilken dag på året det än må vara.

Adam och jag har inte någon speciell alla hjärtans dag-tradition, men vi brukar försöka göra något för varandra. Som förra året, då lagade jag en lite finare middag och Adam kom hem med en (redan vissen) krukväxt. Haha, det är kärlek det! Det här året har vi, på grund av geografiskt avstånd, svårt att hitta på något tillsammans. Så jag läser Adams kärleksförklaring (i brevet för den här veckan) och tänker på hur fin han är.

Min mamma är så omtänksam, så hon skickade en chokladask med posten. Mumsigt med lite alla hjärtans dag-choklad. Tusen tack, du är den bästa mamman man kan ha!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för de fina orden gulle!

2012-02-14 @ 20:27:54

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback