Ännu en dag

Idag har det varit kallt i Bryssel, först efter två timmar hemma börjar jag få tillbaka värmen i benen efter promenaden hem från jobbet. Tur att jag i alla fall har en varm jacka som täcker överkroppen + rumpan!

Dagens jobb har bestått av att skriva rapport om gårdagens möte rörande strukturfonder, läsa in mig på offentlig upphandling och vad som händer på det området just nu och delta i en konferens om framtidens fiskepolitik inom EU. En ganska bra dag på jobbet, skönt att sitta på kontoret största delen av dagen. Det är roligt och intressant med alla arbetsgruppsmöten också, men man blir lite trött i huvudet av att bara sitta och lyssna och anteckna en hel arbetsdag. Och oftast får man ju sitta och lyssna på simultantolkning också, vilket kräver en viss koncentration det med. Det är otroligt svårt att titta på en person som pratar något främmande språk, samtidigt som man i hörlurarna hör tolken översätta det han/hon säger, men med en viss fördröjning.

Dagens middag blev tomatsoppa och så två mackor med philadelphiaost, riktigt gott med en värmande soppa efter den (redan nämnda) kalla promenaden hem. Nu tänkte jag inte göra något mera produktivt idag, förutom att krypa ner under täcket och kolla på Private Practice och längta till fredag eftermiddag (Adam landar i Bryssel!). Hoppas att ni läsare också har haft en bra dag!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback