En kall tisdag med mycket värme

Just nu har jag så kallt att jag inte vet om jag är kapabel till att skriva ett långt blogginlägg. Jag kollade nyss in vädret här i Bryssel, i Stockholm och på Åland (på smhi.se). Jag kunde konstatera att Stockholm vann med kallast temperatur, Bryssel kom två och Åland var rena sommarparadiset i jämförelse.

Jag kom alltså hem från jobbet vid 17:30 och åt då varm soppa till middag för att återfå kroppsvärmen efter den kalla promenaden hem. Det var skönt. Men cirka 15 minuter senare hade kroppstemperaturen återigen sjunkit. Så sedan dess har jag försökt värma mina händer med jämna mellanrum för att de inte ska förfrysa och falla av.

Okej då. Så farligt är det inte, men kallt är det och jag uppskattar när man slipper frysa när man är inomhus (och har på sig de varmaste kläderna man hittar).

Den här tisdagen började i alla fall på bästa tänkbara sätt. Jag hade sovmorgon och steg inte upp före vid kvart i nio. Sedan möttes jag av två kuvert med mitt namn på nere på matbordet i köket. Jag kände direkt igen handstilarna och förstod att ett kuvert var från mamma och ett från mormor. Mamma hade tagit sig tid att skriva ett brev och även skicka över en bunt härliga bilder från sommaren! Så ikväll har jag suttit och bläddrat igenom härliga bilder på alla de som jag tycker som mest om. Mormor hade skrivit ett brev och det var så fint att få ett brev från henne med en liten uppdatering hemifrån! Jag tror bestämt att jag kan tänka mig att ha mormor som brevvän den resterande tiden här i Bryssel! Åh, det var så härligt att börja dagen med så fina gester från mamma och mormor! Det är något speciellt med handskrivna brev! ♥

Dagen på jobbet har jag spenderat framför datorn. Jag har skrivit tre mötesrapporter och skickat iväg dessa till berörda personer på landskapsregeringen. Och så har jag läst på inför resten av veckans möten. Arbetsgruppen för fiske sammanträder imorgon, arbetsgruppen för strukturfonder på torsdag och ad hoc arbetsgruppen om GMO på fredag. Så jag har fullt upp resten av veckan!

Jag har inte en aning om vad jag ska göra i helgen, men än känns det ganska långt dit - så jag får se vad jag känner för att göra. Jag har två helger nu som jag är "ledig", det vill säga att jag inte har några besök från släkt och vänner och att jag inte själv ska åka iväg någonstans. Så jag har alltså all tid i världen att göra vad jag känner för.

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch, jobbigt att du har sådär kallt. Jag vet hur det är, vi har 19 grader i vår lägenhet trots full värme på elementen, så enda gången jag haft varmt idag var när jag duschade och sen när jag övade på att locka håret med plattången.

Postat av: Anonym

Vad duktig du ar som kan lasa mormors hand writing!!

2012-02-09 @ 21:49:54

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback