En trevlig kväll

Strax innan jag skulle åka in till Place Lux för att möta upp några andra svenska praktikanter så skrev Adam till mig att vårt förråd hemma i Stockholm är tomt. Det enda som finns kvar är en pulka. Vi vet inte ännu om det är så att allt blivit stulet (det känns så märkligt, varför just vårt förråd i så fall?), så innan vi polisanmäler så ska vi ta reda på om det kan vara husvärden som, av någon outgrundlig anledning, har flyttat på våra saker. Hur som helst gör det mig så irriterad, man ska aldrig behöva upptäcka att ens saker är försvunna. Aldrig.

Nåja, det fanns inte mycket jag kunde göra åt saken igår kväll så jag kopplade bort irritationen och fokuserade istället på att ha en kul kväll tillsammans med de praktikanter jag skulle träffa.

Vi möttes upp vid Place Lux och totalt var vi fyra personer. Andreas, Caroline, Susan och jag. Mats och Noora hade tänkt följa med, men de valde att stanna hemma och ta de lugnt istället. Så vi fyra satte oss på en restaurang/bar och sedan pratade vi på om allt möjligt hela kvällen. Det var riktigt roligt att lära känna varandra lite grann och jag tror definitivt att vi kommer ses igen! När stället ville börja stänga gick vi tvärs över gatan till en sportbar som fortfarande hade öppet, där satt vi sedan ett tag till innan vi rörde oss hemåt. Det var härligt att samtalet bara flöt på under hela kvällen, utan att det kändes konstigt alls. Det är därför det är så kul att träffa nya, trevliga människor!

Jag tog nattbussen hem klockan 01:06, så jag var hemma innan halv två. Då var det väldigt skönt att krypa ner i en varm säng och jag har sovit riktigt gott i natt.

Dagens planer är att tvätta, städa lite i mitt rum, plugga en stund och att se klart fjärde säsongen av Private Practice. Sedan har jag inte mera av den serien med mig, så då är det dags att börja på någon ny. Just nu lutar det mot att jag börjar kolla på Prison Break, men jag får se om den kanske är för obehaglig för att jag ska våga se den när jag är helt själv... Haha.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback