Vår helg tillsammans

I samma stund som Adam klev av flygplanet i fredags så började snön falla från himlen. På kort tid blev det flera centimeter snö på marken. Men eftersom vi inte är rädda för snö så knatade vi omkring i EU-kvarteret medan alla andra sprang för att komma in och bort från snön så fort som möjligt. Efter att ha sett alla EU-byggnader värda att se gick vi via kontoret och sedan promenerade vi "hem" till mitt boende. Någon timme senare tog vi spårvagnen in till stan för att äta middag på Arcadi (tror jag restaurangen hette?) inne i stan.

Alla bilder är tagna med Adams mobil.

Jag åt musslor med pommes (traditionell belgisk mat) och Adam åt skaldjur med pasta.


När maten låg i våra magar gick vi till ölbaren med 2500 olika ölsorter.
Ja, tvåtusenfemhundra!



Där var det mycket folk...




... Många ölrelaterade dekorationer...


... Och mycket öl!!


Jag bläddrade länge i "menyn".


Sedan promenerade vi hem i natten (och gick förbi katedralen).
Det tog cirka 20-30 minuter att gå hem från stan, jag
gillar att det är en så liten stad med korta avstånd.


Sedan sov vi länge på lördagen och så kollade vi de sista avsnitten av Entourage, så nu har vi avverkat hela den serien. Efter lunchtid åkte vi spårvagn in till stan och gick i affärer. Vi letade länge och väl efter nya skor till Adam, eftersom hans gamla höll på att falla i bitar. Sedan fikade vi på en Häagen Dazs-glassbar (så mycket godare än Ben&Jerrys!). Efter det var det dags för lite öl igen, den här gången på en bar som såg mysig ut.


En god, ljus Hoegaarden! Och en fin pojkvän.
Jag drack vin. I staden som är "känd" för sina öl.




Sedan var det dags för middag igen, den här gången på en restaurang vid turiststråken.
Och den här dagen var det Adams tur att äta musslor (han åt upp alla, som ni ser på bilden).



Igår, söndag, sov vi ända till klockan 12. Sedan kollade vi på SVTs webbtv-serie "Danne & Bleckan" (rekommenderas)! Därefter blev det helt plötsligt dags för Adam att packa ihop och sedan promenerade vi till bussen som sedan tog Adam vidare till flygplatsen. Jag själv promenerade hem i iskylan och kände mig vemodig. Och jag vågade inte gråta, med risk för att tårarna skulle frysa till is.

Det kanske inte framgår av bilderna, men det var så otroligt, ofattbart fantastiskt att få träffas. Att bara ha varandra nära. Att skratta tillsammans. Att berätta om alla små vardagliga saker som man glömmer bort att berätta när man bara har chatt eller skype att tillgå. Jag tror inte att Adam kommer ihåg så mycket av hur Bryssel ser ut, för vi ägnade inte staden så himla mycket uppmärksamhet. Vi var för upptagna av varandra.

Adam är min andra halva, så är det bara. ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken mysig helg ni verkar ha haft. Och jag vet hur det är att vara långt ifrån dem man älskar :(

Postat av: Nina

underbart!

2012-02-07 @ 09:18:36
Postat av: sandra

Ååh:)

2012-02-07 @ 17:35:04

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback