Ett sorgligt slut på året

Igår var det 2011, idag är det 2012. Nyårsafton spenderade jag i stillhet tillsammans med Adam och två av hans syskon. Det blev ett stillsamt "firande" av det nya året eftersom Adams farmor, Ragnhild, tyvärr gick bort igår. För två veckor sedan fick hon veta att en aggressiv tumör växte i hennes lungor och sedan dess har hon varit på sjukhuset i Åbo där de försökt behandla cancern. Tyvärr gick det inte och igår kväll somnade hon in för gott. Det är otroligt sorgligt och jag tänker inte ens försöka mig på en beskrivning av hur orättvist det känns när döden kommer och tar fantastiska personer ifrån jordelivet. Adams farmors barn, det vill säga Adams pappa med syskon, var på plats när döden inträffade och de hann säga farväl till henne innan det var dags. Trots det är det så klart med stor sorg som det nya året inleds.

Jag hoppas och tror att Ragnhild har det bra och att hon får vila i frid utan smärtor nu.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stor kram till dig och familjen Mattsson.

Med varmt deltagande i er stora sorg,

2012-01-01 @ 15:03:49
Postat av: cathrine

Usch vad hemskt, sitter här med en stor klump i halsen nu :/ visste ju att d var dåligt med henne men inte skulle man väl tro att de skulle gå såhär snabbt! :(

Postat av: Victoria

fint skrivet! var en mycket stillsam kväll igår jo.. Kram

2012-01-01 @ 15:44:55
Postat av: Anna

Jag beklagar sorgen :(

2012-01-01 @ 16:37:53
URL: http://tingeling0.blogspot.com
Postat av: Christine

Usch vad tråkigt Julia, jag beklagar verkligen! Ses snart, ha det bra tills dess. Kram!

2012-01-01 @ 19:16:51
URL: http://cricce.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jättefint skrivet<3

2012-01-01 @ 21:20:04
Postat av: Julia Lindfors

Kram på er alla, fina ni är!

2012-01-03 @ 21:26:15
URL: http://tejprulle.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback