Fyra rätter? Till lunch? Inga problem.

Imorse ösregnade det och jag har träningsvärk i mina ben efter att ha promenerat en hel del i mina Reebok EasyTone-skor. Då var det frestande att leta upp närmsta spårvagn som i alla fall kunde ta mig lite närmare jobbet. Men eftersom jag inte har köpt något månadskort för kollektivtrafiken så beslöt jag mig ändå för att gå. I ösregnet. Med träningsvärk. Utan paraply. Men det gick bra det med. Jag var kanske inte den vackraste när jag slank in på fiskerigruppens möte med blött hår slickat kring huvudet och knappt något smink kvar i ansiktet, men det spelade inte så stor roll. Jag hade ju snygga kläder på mig i alla fall, haha.

Dagen har bestått av nämnda möte om fiske (det handlar bland annat om ett förslag till en ny förordning om gemensam fiskepolitik). Och så har jag ätit lunch bestående av fyra rätter, lyx. Först en förrätt med parmaskinka, salami och någon röra med lingon och vattenmelon. Sedan en ljuvlig vit fisk med en lite gräddigare sås till. Därefter en annan vit fisk (havsaborre tror jag) med saffranspotatis och någon god sås/sky. Och till efterrätt blev det päron med glass och chokladsås. Smaskens var det! Och lunchen åt jag tillsammans med min kollega Hanna, Mats Löfström (Calle Haglund specialmedarbetare) och nio tjänstemän som jobbar med jordbruksfrågor på landskapsregeringen.

Först vid tjugo före sju ikväll kom jag iväg från kontoret, så imorgon har jag förmånen att istället få komma in lite senare. Morgondagen blir nog förövrigt spännande. På jobbet ska jag få öva mig i att skriva mötesrapport, jag ska alltså sammanfatta fiskemötet från idag på max två A4-sidor. Sedan ska jag till Europaparlamentet och luncha med en finlandssvensk tjej, Jenny, som under hösten praktiserat hos Calle Haglund (och som normalt är en Codexare som läser juridik i Helsingfors) och så tror jag att Mats tänker äta lunch med oss också. Dessutom ska jag få bli lite rundvisad i parlamentet och även säga hej till övriga medarbetare i Calles stab. På kvällen sedan ska jag gå ut tillsammans med Jenny, Mats, Mats flickvän, två finska tjejer och ett gäng danskar. Vi ska till ett ställe som förut var en kyrka men som nu är omgjort till en nattklubb. Kul med lite socialt umgänge också!

Nu ska jag krypa ner i sängen för att kolla på något serieavsnitt innan det blir att släcka lampan och somna tidigt. Jag hoppas att jag hinner uppdatera något imorgon, annars skriver jag igen på lördag när jag vaknat så att ni (mamma och Adam) slipper oroa er!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att du känner mig så bra . Intressant att du benämnde fisken som ljuvligt god ! Har du blivit vuxen gullungen min?😃stor kram och tack för dina ordentliga blogginlägg!

2012-01-19 @ 22:03:52
Postat av: Mamma

Skönt att du känner mig så bra . Intressant att du benämnde fisken som ljuvligt god ! Har du blivit vuxen gullungen min?😃stor kram och tack för dina ordentliga blogginlägg!

2012-01-19 @ 22:04:17
Postat av: Mamma

Skönt att du känner mig så bra . Intressant att du benämnde fisken som ljuvligt god ! Har du blivit vuxen gullungen min?😃stor kram och tack för dina ordentliga blogginlägg!

2012-01-19 @ 22:04:57
Postat av: Julia Lindfors

Värst vad ivrig du är mamma! Jag förstod första gången ;)

Postat av: Mamma

Som synes blev det ngot tekniskt problem...

2012-01-19 @ 22:06:13
Postat av: Anna

Jag tänkte precis på samma sak som din mamma! ;) Blev lite förvånad över ordvalen om fisken :p Härligt att läsa att du trivs så bra där borta! :D

2012-01-19 @ 22:48:19
URL: http://tingeling0.blogspot.com

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback