Måndag, verkligen

Måndag och jag hade en riktigt dålig start på veckan. Dumt huvud så får kroppen lida, är ett uttryck som passar bra in på min dag.

Jag hade ställt väckarklockan på 07.00 för att ha gott om tid på mig med morgonbestyren. Var dock alldeles för trött för att stiga upp den tiden, så bestämde mig för att sova lite till (jag har ändå ganska flexibla tider på jobbet). Ställde om klockan till 8.30. När jag så vaknade för andra gången insåg jag att duschen inte var ledig och det fanns inte en chans att jag skulle kunna gå till jobbet oduschad (det finns en gräns för hur smutsigt hår man vågar visa sig med). Halvsov en stund till i väntan på att duschen skulle bli ledig. Duschade och gjorde mig sedan klar. Insåg att klockan var så mycket att jag måste gå hemifrån för att hinna till mötet som började klockan 10. Fick alltså skippa frukosten. Tog med mig en banan och tänkte sedan på kaffe non-stopp tills jag kom fram till jobbet. Bytte snabbt om från sneakers till klackar och tog med mig mötesdokumenten. Väl på mötet kunde jag dricka kaffe och äta min banan. Överlevde fram till lunch trots min kurrande mage.

I lunchpausen skulle jag gå och ta ut kontanter i en av rådsbyggnaderna (den enda bankautomaten i närheten som jag vet om). Men just den byggnaden fick inte vanliga dödliga komma in i idag, eftersom det skulle hållas ministerrådsmöte. Så jag fick inte ta ut några kontanter. Och i den här staden betyder det att det inte går att köpa något ätbart heller. I alla fall inte i de subventionerade matsalarna. Och det var inte gott om kollegor på jobbet idag, så jag hade inte någon som kunde låna ut kontanter heller. Jag valde då, buttert, att gå tillbaka till kontoret och där åt två kiwi och lite choklad. Drack en halv kopp iskallt kaffe till.

Gick tillbaka till mötet och drack ytterligare en kopp kaffe (varmt). Automatkaffe, som smakade gudomligt just i denna stund.

På väg hem från jobbet gick jag via en matbutik och köpte lasagne som bara är att värma i mikron. Det första jag gjorde när jag kom hem var att värma lasagnen och sluka den i ett nafs. Äntligen fick min kropp lite näring.

Sedan dess har min dag varit ganska bra. Jag åt för 1,5 timme sedan, så det har ju inte direkt varit en övervägande bra dag.

Nåja, jag får som sagt skylla mig själv. Och imorgon kommer jag stiga upp klockan 07.00 när väckarklockan ringer. Lovar.

Efter att jag hade fått i mig lite mat så blev jag träningssugen, så jag körde ett styrketräningspass här inne på mitt rum. Vi ska se om jag inte kan få till det som en vana också. Min enda riktigt bra vana här i Bryssel är ju annars att jag promenerar till och från jobbet varje dag, vilket är någonstans mellan 5 och 6 km (totalt).

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback