Strejk

Idag har det varit strejk i Bryssel. Och vem man än pratar med så säger de "När det är strejk i Bryssel, då strejkar de ordentligt". Så sant som det är sagt. Strejken rörde allmänna kommunikationsmedel, alltså buss, spårvagn, tunnelbana, tåg och flyg. När jag promenerade till och från jobbet noterade jag att många mindre affärer var stängda, kanske på grund av svårigheten att ta sig till jobbet idag? Dessutom var det länge osäkert ifall mötet jag var på idag skulle hållas eller inte, eftersom de flesta länderna vill flyga in experter från hemlandet till arbetsgruppsmötena. Mig berörde det inte eftersom jag ju ändå promenerar till och från jobbet, men dagens samtalsämne har helt klart varit om hur alla tog sig på jobb imorse.

Också en av sidorna med Bryssel som är spännande. När det är strejk hemma så ordnas det ju ofta alternativa färdmedel, men inte här inte. Jag gissar att taxibilarna haft ökad trafik idag! Och så funderar jag på hur ministrarna tog sig till Bryssel för dagens ministerrådsmöte. Privatplan?

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback