Utgång på gång

Fredagen till ära fick jag sovmorgon och infann mig på jobbet först vid 10-tiden. Det var mycket skönt och om jag tolkar min hjärna rätt så var det även väldigt välbehövligt. Min hjärna har nämligen varit exceptionellt vaken idag.

Idag har jag suttit på kontoret hela dagen, med undantag för lunchen som jag spenderade i parlamentet med Jenny, Mats och Heidi. Alla de tre är Calle Haglunds medarbetare. Dagen på kontoret har jag ägnat åt att läsa in mig på material, öva mig på att skriva rapport och översätta internmail från finska till svenska (med hjälp av Google translate).

Just nu stiter jag här och väntar på att klockan ska gå. Jag ska ju som sagt ut och träffa bland annat Jenny och Mats. Först en fördrink på en bar och därefter ska vi till en nattklubb vid namn
Spirito Marino. Det är alltså en ombyggd kyrka som numera är en trendig restaurang och nattklubb. Jag är ju normalt inte något större fan av nattklubbar, men jag ska i alla fall ge kvällen en chans och framförallt ska jag fokusera på att lära känna lite folk här i Bryssel! Dock blir det en relativt kort kväll, för min sista buss hem går 02:35 och om jag inte hinner med den så vet jag inte hur jag ska ta mig hem (förutom gåendes, men det är jag inte så sugen på). Hur som helst, klockan 22 ska jag träffa Jenny vid metrostationen Porte de Namur och därifrån går vi till restaurangen/baren L'Ultime Atome, där vi möter upp de andra för en drink innan vi går till nattklubben.

Jag är lite nervös, dels för att jag ska åka kollektivt för första gången och dels för att jag ska hänga med folk jag inte känner. Och så är jag lite nervös för att ta mig hem mitt i natten, jag vet ju inte hur mycket liv och rörelse det är här i området där jag bor på helgerna. Som tur är har jag inte långt från busshållsplatsen hem till dörren!

Jag vet att jag ber er om det här ofta, men kan ni inte hålla tummarna för att jag får en lyckad kväll? Jag vill verkligen ha kul ikväll, för just nu är jag tillbaka i stadiet där jag saknar Adam som bara sjutton.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback