Dagarna går

Förra veckan hade Adam och jag huset i Kalmarnäs helt för oss själva, något som var väldigt skönt. Det tar på krafterna att plötsligt flytta tillbaka till föräldrahemmet (där hela familjen också finns) och bli av med den frihet och de rutiner man själv är van vid. Nu fick vi en vecka helt för oss själva, så vi kunde ladda batterierna och göra vad vi själva kände för. När helgen kom bestämde vi oss för att åka till min familjs stuga och få en rejäl dos familjeliv, nästan alla mina närmsta släktingar från mammas sida var där. Det var roligt att träffa alla igen, men lagom till söndagskvällen var både Adam och jag redo att åka till stan och ensamheten igen. Den här veckan bor vi i stan (mina föräldrars hus), medan alla andra är på stugan. Vi är de enda stackrarna som jobbar och sliter (och tjänar pengar!).

Ikväll kommer vi åka till Kalmarnäs för att äta middag med Adams familj som nu kommit tillbaka från deras stuga i skärgården. Imorgon blir det sedan en sväng till min familjs stuga igen, för nu har alla mina kusiner med respektive anlänt (och mina mostrar med sina respektive). Det vankas släktmiddag och om jag inte räknar helt fel blir vi 19 personer. Trevligt!

På fredag börjar Rockoff (en musikfestival som hålls här i Mariehamn och håller på i nio dagar) och jag har tänkt spendera mina kvällar där. Jag är riktigt partysugen, så jag hoppas att lördagen blir en festkväll med bra musik och trevligt sällskap! På måndag spelar Veronica Maggio, och enligt mig blir det festivalens höjdpunkt. Synd bara att jag ska vara på jobb klockan åtta dagen efter.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback