Minus två komma fem

Nu när jag börjat med LCHF och min strävan att nå målvikten måste jag ju även väga mig med jämna mellanrum. Jag har valt att väga mig en gång i veckan, något som jag tycker är hälsosamt. Att väga sig dagligen gör nog de allra flesta fixerade vid sin vikt på ett ohälsosamt sätt.

I måndags vägde jag mig alltså efter den första veckan med LCHF och vågen visade -2,5 kg. Ett resultat som jag absolut är nöjd med! Nu är jag halvvägs till min första belöning. Vid -5 kg får jag nämligen köpa en ny LCHF-bok! Jag längtar dit och jag vet redan vilken bok jag vill köpa. Men vilken det är får ni se när jag nått -5 kg.

Jag har satt upp större och mindre belöningar för varje gång jag minskat fem kilo, en metod som jag själv tycker om. Viktigt att betona är att belöningarna inte består av mat, utan av andra saker jag (redan nu) kan längta efter.

Om jag är riktigt fokuserad den här veckan kan jag gå ner 2,5 kg igen, men det krävs nog lite mera slit än första veckan. Första veckan tappar man normalt en del vätska, vätska som visserligen inte kommer igen - men man kan ju ändå inte tappa den två gånger! Hur som helst, jag hoppas att jag får köpa LCHF-boken jag trånar efter redan nästa måndag!

Kommentarer
Postat av: Petra

Oj vad duktig du är =) Idag började jag med LCHF igen =) Kämpa på kamrat!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback