Nu är jag igång!

Återigen har några dagar gått utan att jag bloggat. Men den här gången har jag haft fullt upp. I söndags hjälptes hels familjen (+Adam) åt att rensa trägårdslanden och sedan rev vi vår gamla lekstuga! Nu återstår bara en grop med jord där lekstugan stått i alla år. Sedan promenerade Adam och jag i en timme och tio minuter på söndagskvällen. Det var riktigt härligt att vandra runt i Mariehamn, jag har så många minnen härifrån. Promenerandet har vi faktiskt fortsatt med tre kvällar i rad nu, igår fick vi dessutom sällskap av min lillasyster Frida! Och ikväll kompletterade vi promenaden med styrketräning i trädgården.

Jag har nu avklarat två dagar med LCHF och det känns riktigt bra. Motivationen är på topp och jag vet att min envishet hjälper mig om frestelser uppstår!

Kommentarer
Postat av: Saki

Kör hårt Julia! Jag tror verkligen på LCHF, kör en liknande grej som heter Paleo diet. Den går ut på att man ska äta som stenåldersmänniskorna åt. Alltså typ bara fresh mat utan tillsatser etc och inget spannmål. Mår väldigt bra när jag kör den :)



Läste om en diet som varken tillät frukt eller nötter eller fett eller kolhydrater. Visst det kanske funkar men tanken på att typ inte få äta en nektarin eller några jordgubbar gjorde mig sjukt deprimerad. Dessutom tyckte den dieten att man ska äta en multivitaminersättning istället. Är det då inte bättre ätt äta färsk frukt? Vad tror du som verkar vara insatt?



Fortsätt kämpa och dela gärna med dig av lite recept!

2012-07-03 @ 22:11:00
Postat av: Mamma

heja Julia! kram

2012-07-04 @ 08:10:08
Postat av: Mamma

heja Julia! kram

2012-07-04 @ 08:10:43
Postat av: Julia Lindfors

Saki: Vad härligt att höra att du också hittat en kost som fungerar för dig!



Låter som en sjukt märklig kost du har hört om, att utesluta såväl fett som kolhydrater. Kroppens energi kommer till stor del från antingen fett eller kolhydrater och vad ska kroppen ha som bränsle om man utesluter båda två?? Dessutom tror jag inte att man ska låta bli att äta saker och istället ersätta dem med kosttillskott. Inom LCHF äter man ju inte frukt (men bär är okej i lagom mängd), men man får i sig alla vitaminer man behöver från grönsaker och övrig kost. Det enda man rekommenderas att ta som tillskott är D-vitamin, men det rekommenderas i princip alla nordbor att göra (eftersom vi har lite snålt med sol här under vinterhalvåret).



Jag ska dela med mig av lite recept här senare, nu första veckan har jag fullt upp med att prova recepten själv! Kämpa på du också Saki och hoppas att du njuter av sommaren, du lägger upp härligt somriga bilder på Instagram i alla fall! Kram



Mamma: Tack! Jag kan alltid lita på att du hejar på mig, det betyder mycket. <3 Kram


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback