Regnet, vad har du nu ställt till med?

Igår påbörjade jag resan från Grangärde, med siktet instället på Åland. Jag kom dock bara till Stockholm igår. På grund av regnovädret var en bro i Västerås inte farbar, och järnvägsspåren går rakt över den bron. Istället sattes ersättningsbussar in och i Enköping väntade tåget på oss resenärer. Från Enköping kom vi iväg två timmar och 20 minuter senare än ursprunglig avgångstid. Jag hade en tidsmarginal på en timme och 20 minuter, mellan tåget och bussen vidare mot Kapellskär och färjan. Så det säger sig självt att jag inte hann till färjan. Istället åkte jag hem till vår lägenhet (som vi egentligen hyr ut till min styvpappa) och sov där inatt. 6:15 imorse ringde min väckarklocka (då hade min styvpappa redan åkt på jobb...) och nu är jag alltså ombord på Rosella. När jag anländer Mariehamn ska jag hem en sväng innan det bär av på jobb resten av dagen (blir nog mindre än tre timmar jobb idag).


Vädrets makter, ojoj, de kan man inte styra över - men gud vad det är frustrerande när de raserar ens planer! Och om jag har läst SJs villkor rätt får man inte ersättning när det är vädret som ställer till det (och SJ inte kunnat förhindra det) och i ärlighetens namn kan jag väl inte beskylla SJ för regnovädret. Men jag tänker ändå försöka få ersättning för att jag måste köpa ytterligare en båtbiljett, för att jag missat några arbetstimmar och så vill jag gärna ha tillbaka pengarna från biljetten.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback