Vad äter jag?

Många är de personer som frågar mig vad jag egentligen äter nu. De tycker att det inte blir så mycket kvar utan kolhydrater i kosten. Här kommer en ungefärlig lista på vad jag ätit senaste veckan. Recepten kommer från Katrin Zytomierskas bok (utom moussakan), och det känns lite oschysst att lägga ut recepten här. Men jag lovar att ni hittar snarlika recept om ni googlar!

Frukost:
- Äggröra med bacon.
- Två kokta ägg.
- Kesella med hallon och kanel.

Lunch/middag:
- Ugnslax med chevré och creme fraiche, blomkålspuré.
- Blomkåls- och zuccinisoppa med ostkex.
- Kycklingfilé med blomkålspuré.
- Moussaka.
- Grillad biff med sparris, stekt zuccini, gräddstekta champinjoner och bearnaise.
- Tacogratäng.

Mellanmål (ytterst sällan):
- En Babybel-ost.
- Ölkorv.

Och det är allt jag har ätit. Jag håller mig mätt mellan måltiderna och kroppen är definitivt inte sugen på kvällsmat, något jag alltid behövt innan. Jag dricker däremot gärna en kopp te innan läggdags.


Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback