Med tiden kommer vardagen

Det är lite svårt att komma på något vettigt att skriva, för dagarna är ganska lika varandra här i Bryssel. Jag vaknar mellan 7 och 8 på morgonen. Gör mig i ordning och promenerar till jobbet. 30 minuter senare är jag på plats på kontoret och då förbereder jag mig antingen för en dag fylld med något spännande arbetsgruppsmöte (kan vara fiske, energi, GMO, svavelutsläpp, strukturfonder - eller något annat som rör Åland) eller en dag på kontoret som består av att skriva rapport från något möte jag nyligen varit på. När jobbdagen sen är slut så promenerar jag hem och gör i ordning någon middag. Kvällen ägnar jag åt att plugga, kolla på tv-serier, skriva med Adam och skriva med andra nära och kära. Sedan är det dags att sova och följande morgon börjar allt om igen.

Missförstå mig inte, för jag gillar verkligen praktiken - men som med alla jobb blir det rutin och då är det svårt att berätta något spännande som hänt under dagen.

Idag slutade jag lite tidigare och gick hem och njöt av det underbara sommarvädret. Ja, idag var det verkligen sommarvärme i Bryssel. Först satt jag i solen och läste någon timme och därefter drog jag på mig träningskläder och tog mig till Parc Josaphat för en promenad/joggingtur. Det märktes att kroppen och sinnet behövde dessa värmande solstrålar, för de gav oändligt med energi!

Nu hoppas jag på att vädret håller i sig, så att även Adam får njuta av ljuvligt väder den här helgen. Våra planer är inte så många. Vi vill hinna till ölbaren Delirium för att pröva ytterligare några ölsorter och på lördag kommer vi besöka staden Brugge i norra Belgien. I övrigt lär vi väl bara strosa runt i Bryssel, lyckliga över att vara i samma stad. Adam landar redan klockan 9 imorgon förmiddag (jag har därför tagit ledigt) och han åker inte före på måndag morgon, så vi får "lång" tid tillsammans.

Och nu har jag bara 13 arbetsdagar kvar på den här praktiken. Sorgligt, men sant.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback