Sol, plugg och vänner!


Tre representativa bilder från de senaste dagarna.

De senaste dagarna har jag mestadels ägnat mig åt att lapa sol, plugga, kolla på Eurovision Song Contest och umgås med vänner. Solandet har jag fått så mycket av att huden nu flagnar på mina axlar och jag är rädd för att ryggen snart går samma öde till mötes. Pluggandet är jag riktigt trött på nu, men jag försöker bita ihop den här sista veckan för att förhoppningsvis klara associationsrättstentan med någorlunda bra resultat. Det som har varit helt klart bäst med de senaste dagarna är alltså att umgås med mina vänner, speciellt med tanke på att jag knappt kommer se dem under hela sommaren. Det är helt klart den största nackdelen med att byta stad (och land!) för sommarmånaderna.

Den kommande veckan kommer bestå av att plugga, skriva tenta, packa inför såväl resan till Kroatien som sommaren på Åland och att städa lägenheten. Min styvpappa (som jobbar i Stockholm) kommer bo i vår lägenhet under sommaren och då vill vi ju helst lämna lägenheten i så snyggt skick som möjligt! Förövrigt är lösningen med att hyra ut lägenheten till sin styvpappa helt optimal. Dels behöver vi inte oroa oss för att ha våra saker framme i lägenheten och dels åker han till Åland alla helger vilket ju ger oss möjligheten att komma hit till Stockholm ifall vi behöver andas lite storstadsluft emellanåt under sommaren. Perfekt!

Nu ska jag återgå till skolböckerna en stund igen. Sedan blir det middag och ikväll hoppas jag på att Adam är lika sugen som jag på att kolla på film. Jag har två filmer hemma just nu (hyrda från
Lovefilm.se) som jag vill hinna se innan sommaren kommer, The Help (Niceville) och Huvudjägarna.

Kommentarer
Postat av: Mamma

inte ofta denna blogg uppdateras...

2012-06-17 @ 18:40:42
Postat av: Rebecca

Hejsan,



Mitt namn är Rebecca och jag halkade in på din blogg när jag sökte efter lite bilder på Google. Jag hittade en bild från din blogg där du har ett pusselmönster över bilden (
http://tejprulle.blogg.se/images/2011/pussel_168166321.jpg). Jag är jättenyfiken på hur du gjort denna bild! Min blogg heter nämligen Energipussel så jag skulle vilja göra en egen bild med ett sådant pusselmönster. Jag skulle bli jätteglad om du ville höra av dig till mig och berätta hur du gjort. :)



Jag är också student fast på lärarprogrammet, jag har 2,5 år kvar (utbildningen är 4,5 år). Hur långt har du kvar på din utbildning? Lycka till med dina studier!

2012-06-20 @ 11:21:37
URL: http://energipussel.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback