Lite träningspepp

Tvärtemot vad jag trodde (det vill säga att jag inte skulle orka något på gymmet) - så orkade jag hur mycket som helst! Dessutom blev jag otroligt mycket piggare efter träningspasset. Endorfiner som rusar runt i kroppen månne? Idag körde jag 23 minuter på löpbandet och sedan hårt, hårt för överkroppen. Jag höjde motståndet på samtliga maskiner med minst 5 kilo. Idag inledde jag SATS kampanj "2ggr/v" - om man tränar två gånger per vecka i tolv veckor får man en SATS-träningsväska (om de inte har tagit slut). En liten extra motivation till att komma iväg till gymmet när man faller tillbaka i lättja och inbillar sig att man inte hinner/orkar/borde träna. Perfekt! Om ens egna träningscenter inte hjälper till med motivationen genom dylika kampanjer, så kan man ju hitta på en liknande kampanj själv. Att bestämma sig för att köpa de där supersnygga skorna efter att ha tränat x antal gånger under x antal veckor. Då gäller det bara att ha självdisciplin nog för att inte fuska! Har man bestämt sig för att träna 3 gånger i veckan - då räcker det inte att träna två gånger och ändå tro att de där efterlängtade skorna ska bli dina.

Kommentarer
Postat av: Mamma

du har en otroligt stark självdisciplin så för dig är det inga problem att hålla något bara du ger dig den på det! Jag är impad !Kram mamsen

2010-02-02 @ 20:47:51

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback