De apatiska av Gellert Tamas

Äntligen har jag läst klart boken De apatiska av Gellert Tamas. Alltså, boken är ju bra och viktig på alla sätt. Den handlar om hur vissa väldigt betydelsefulla personer i Sverige lyckades föra fram budskapet att asylsökande barn som ter sig apatiska, egentligen bara manipulerar eller är förgiftade av föräldrarna. För att de ska bli beviljade asyl. Samtidigt som Sverige i princip nekar alla asylansökningar. Hur som helst. Jag kände att det som Gellert Tamas sade på 600 sidor kunde ha sagts med ungefär en sjättedels text. Om och om igen upprepas budskapet, vilket i och för sig har en övertalande effekt. Ju fler gånger du hör en och samma sak, desto mer tror du på det. Men jag hade gärna sett att boken var lite mera koncist. Då orkar fler personer ta till sig presenterad fakta!
-
Nu ska jag läsa en fiktiv skönlitterär bok. Orkar inte vara så seriös hela tiden!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback