I medgång och i motgång

Ja, nu har jag alltså tvättat en maskin. Diskat efter gårdagens massproduktion av köttbullar. Tvättat upp mig själv (om sanningen ska fram hade jag inte duschat sedan torsdagen!!!!). Och vägt mig själv. +2 kg senaste veckan.
-
Det är aldrig roligt att mötas av att ha ökat i vikt. Men samtidigt kommer det inte som en överraskning, förra veckans kosthållning var inte bra. Det är enkelt att berätta om när man lyckas och är duktig, men betydligt svårare när man vet med sig att man inte skött sig så bra. Jag har ätit mörkchoklad nästan varje dag. Jag har druckit läsk (dock zero-läsk, som är okej) nästan varje dag. Jag har ätit nötter och frukt (vilket man ska vara sparsam med under fas ett). Jag har druckit vin två gånger (!). Plus att jag inte har motionerat mer än två långsamma promenader. Inte okej. Men den här veckan ska jag sköta mig bättre. För jag vet ju ändå skillnaden mellan att äta rätt och att äta fel.
-
Så nu tar vi nya tag och om en vecka har jag förhoppningsvis tappat de två extrakilona igen!

Kommentarer
Postat av: mamma

trist med uppgång men motion är ju viktigt och kanske det skulle vara idé att vara lite ivrigare med SATS så att det inte är helt bortkastade medlems pengar eftersom du måste betala för sommaren också.

Håller tummarna för en ny vecka med nya friska tag!

Kram

2010-05-10 @ 14:48:54
Postat av: Agneta

Smuts väger också. Om du vägde dig före duschen så berodde det säkert på det. ;) Å andra sidan, om du vägde dig efter så väger vått hår mer än torrt. ;)

Skämt åsido ;) Ibland stannar det upp eller går upp. Det är bara att ta nya tag! Du är duktig du!

2010-05-12 @ 10:06:17

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback