Jag beklagar sorgen, Herr Folkrätt

Jag gillar inte att klaga, för jag blir sällan tillräckligt irriterad på något för att ha ork att bry mig och klaga. Men jag förstår verkligen inte grejen med folkrätt. Eller alltså, jag fattar ju vad folkrätt är - men jag får inget grepp om den och det känns frustrerande. Dessutom är ju rättsordningen med internationella överenskommelser totalt ineffektiv. Jag önskar att hela världen var med i EU så att EU-rätten skulle kunna styra det mesta. Då skulle man ju till och med kunna vända diktaturer till demokratier. I en perfekt värld...

Kommentarer
Postat av: Anna

Och för mig skulle det där lika bra kunnat varit hebreiska. Men det är skönt att det finns personer som du, som faktiskt förstår alla dessa "rätter" :)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback