"Den efterblivne från ..."

Imorse var jag i duschen, men jag hann inte platta håret så det fick bli diadem istället. Går väl bra det med. Hihi.

När vi kom till skolan så presenterade lärarna sig för oss. Och så läste vi lite till i studieguiden. Tydligen Yrkes motsvarighet till Bibeln...

10.15 gick vi till 3ornas klassrum och förberedde oss på lekar. Sardinburken blev det. Det var väldigt roligt och vi blev indelade 3 och 3. En 1a, 2a och 3a i varje grupp. När man sprang runt i byggnaden och letade efter folk var man tvungna att hålla handen. Det var aningen pinsamt. Men samtidigt väldigt roligt. Haha. Alla lärare sa "jaså, är det ni sossare som är ute och leker igen."

Sedan var det lunch och jag åt med Mimi och Anna igen. Johanna och Hanna kom också dit och satte sig. När vi skulle gå från lunchen ösregnade det och direkt när vi kommit in slutade det. Bittert. Haha.

Efter lunch spelade vi pip-stopp med 2orna och 3orna. Vårt lag var inte så bra... Haha.

Sedan lekte vi lite med elevvårdsgruppen och efter det (tjugo i 2) fick vi sluta. Soft dag. Haha. Nästan som att gå på dagis igen...

Efter skolan gick Johanna, Hanna, Gustaf (Benny), Niklas och jag ner till stan. På vägen mötte vi Hampus och Moses (Martin), men vi tappade bort dem ganska snabbt.

Gustaf, Niklas och jag gick och tog ut pengar medans Johanna och Hanna hämtade ut bilder från GeFoto.
Sedan träffade vi på Niklas flickvän som jag inte minns vad heter... Vi alla gick till Kringlan och fikade. Vi satt där och pratade och skrattade högt. Gustaf försökte stila med sina tyska kunskaper (han kan ingen tyska) och skröt att han kunde stava ett ord. Då sa Niklas "bokstavera det högt och tydligt. Långsamt så man hör varje bokstav". Gustaf satt länge och funderade på hur tusan man stavar ordet och sedan sa han "men Nike för faan, du är ju värre än en lärare!" och så harklade sig en ung man vid bordet bredvid och meddelade att i det bordet satt det tre lärare. Haha. Fan vad Gustaf skämmdes då :D Och vad vi skrattade.

Sedan gick vi till Lisco och Gustaf plockade på sig massa barnsliga/gayiga saker. Men vill han få en sådan stämpel, så okej... Haha. Johanna köpte mycket finare och vettigare saker.

Inne på Lisco träffade jag Fia och Lolli förresten, kul att se dem :) Trots att jag omedvetet var ganska dissande.. Förlåt!

Efter det gick jag hem och väntade på Ida. Hon dök upp och vi pratade lite och hjälpte mina småsystrar att plasta in sina skolböcker. Efter det åt vi makaronilåda och pratade lite till. Undrar om Ida är livrädd för min familj nu? Jag tror nog det... Ganska direkt efter middagen måste jag köra iväg Ida, för jag skulle på hockey och hon ville hellre hem och fålla upp sina jeans än att följa med. Haha ;)

Jag var på hockey med Lolli, Mimi och Fia. Mysigt pysigt pösigt. Det var kallt, matchen var ganska slö, vi pratade mest skola hela tiden. Men jag hade kul i alla fall.

Imorgon kväll har jag bokat in en chillbill kväll med Andrea. Alltför länge sedan sist (söndags kväll)!

Nu är jag trött och ska snart sova. Ska bara msna klart med Adam, Hampus och Sebbe. Vilket kommer ta ett tag... Haha.
You might need somebody...
Julia

Kommentarer
Postat av: idaskida

jag är inte alls rädd för din familj! det var en mycket trevlig och god middag, sådetså! och efteråt kom jag på att jag inte hade pengar med mig heller, så att jag skulle ha kunnat fara på hockey. jag kör med det: ta inga pengar med dig så vet du att du inte gör av med dem. det funkar!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback