Och sol, vind och vatten blev det!

Jag gick ner till bryggan, knäppte massa kort (märker du Ida att jag också har börjar säga 'knäppa kort'. Knäppt).

Emma och Sofia simmade och jag läste 'Sprängaren', det är oliiiiidligt spännande! Jag jobbade även på min solbränna, satsar på att vara lika brun som Fia kommer vara när hon kommer hem från Grekland... Detskagå. När Emma och Sofia hade simmat klart tvingade jag dem att gå upp och byta kläder. Dom kom aldrig tillbaka. Haha. Där låg jag i min ensamhet och solade på bryggan. Jag diggar min nya bikini starkt!

När jag låg där djupt försjunken i min bok, ('Sprängaren' såklart), lekte solen kurragömma. Men den var otålig, så om jag inte hade börjat leta efter den inom 1 minut så dök den upp igen. Efter ett tag så kom jag på solens knep, den gömde sig bakom molnen varje gång. Tråkigt att solen hade så dålig fantasi! Jag brydde mig inte om solens barnsliga lekar, och låg envist kvar på bryggan och pressade. Det var inte kallt eller så där, så mycket betyder inte solen för mig att hela jag kyls ner om den gömmer sig.

Efter ungefär 2h gav solen upp, den insåg att jag var för bra för den. Då fick molnen tråkigt och försvann. Jag fick helt plötsligt lust att leta efter molnen, jag började med att leta efter dem i vattnet. Ett snabbt dopp hann jag med innan jag trodde jag skulle förfrysa. Så jag gick upp och fortsatte ägna mig åt min bok. Trots att boken är spännande så kunde jag inte stilla min nyfikenhet, så jag måste gå i vattnet igen för att leta efter molnen. Den här gången tänkte jag att jag kanske skulle se dem om jag doppade hela huvudet, men nej. Så jag simmade lite längre ut i vattnet. Men jag tror molnen hade gömt sig någon annan stans. Då gick jag tillbaka till huset och klädde på mig.

Då sattes jag direkt i arbete, att ta fram hammocken var mitt och pappas projekt. Sagt och gjort.
Sedan gjorde vi i ordning maten, grillat blev det idag.

När Susanne kom hem från jobbet så blev det stort grill-kalas. Pappa, Susanne, Maja, Emma, Sofia och jag satt ute i trädgården och knaprade i oss kött och korv. Det var gott som tusan.

Nu har vi nyligen kommit in och jag har inget att göra, kanske det kommer något på TV? Förutom VM, inte orkar jag kolla på annat än Sverige. Eller? Jag är ju faktiskt inte lika mycket fotbollsneerd som Hampestampe-Hampus.

Julia


Kommentarer
Postat av: idaskida

det heter ju knäppa kort.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback