Vi är på gång!

ikväll ska allting hända

Igår kväll såg jag, givetvis, på semifinalen i eurovision song contest. Det är på något sätt givet i år att alla kollar på det, när det gäller Lordi vs. Carola (Latex meet Botox).
Det gick ju bra för båda, vilket ingen kan ha missat?

Imorse funderade jag på att fortsätta sova när väckarklockan ringde,
men så kom jag på att vi skulle få vara med Andy i mörkrummet,
och då måste jag masa mig upp.
Jag fick stressa i duschen,
ta mina piller,
klä på mig,
sminka mig,
ta ut moppen ur garaget,
OCH DEN JÄVELN VILLE INTE STARTA!
Jag fick stå där och kicka som en idiot jätte länge,
tills den äntligen gick igång.
Då for jag till skolan.
Eller till bussen då.


Först på morgonen hade vi Christian och började rensa våra egna datorer.
Efter ett tag kom Andy och hämtade oss, så hade vi en snabbkurs i framkallningsteknik i mörkrummet.
Det var spännande, även fast jag redan visste hur man hade gjort.
Vi framkallade en bild på Anna (skap) och två på Ann (skap).

Till lunch var det hamburgare, mumma!

Efter lunchen hade vi Christian igen, vi brände till cdskivor det vi ville ha hem från skolans datorer.
Men såklart skulle det jävlas för mig, inget funkade.
Måste bränna en ny cd på måndag.
Skit också.

Helt plötsligt dök Hasse upp och bad om att få låna oss några minuter,
han gick igenom hur vi hade skött oss det året,
och om vi var godkända.
Det var vi.
Tur!

När Hasse var färdig hade vi slut på lektioner för dagen,
vi satt vid våra datorer och jag var på dåligt humör.
Allt var fel, mensvärk till på köpet.

Så ringde morfar till mig och frågade om han och mormor fick komma ut och kolla på folkis utställning, och om jag då kunde stanna kvar efter skolan och visa dem runt.
Sagt och gjort, dom dök upp vid halv 3 så jag visade filmerna våra åt dem och sedan skjutsade dom hem mig.

Det är bara Jenny, mamma och jag hemma, så vi chillade och värmde lite paj till middag.
Nu har jag suttit här, ville förut bara sova,
men nu ska jag snart ner till videocorner och hyra film med Fia.
Jippii!
Först värktablett, sedan blir det moppon dit.
Hihi.

Genom ett regningt Europa,
talar vi om livet,
och du kysser mig ibland,
ja, du kysser mig,
som bara du kan.
Julia

Kommentarer
Postat av: idaskida

nu när du säger det såå, det var nog lite taskig stämning de sista timmarna idag..;P


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback