Riktigt bra musik!

Det var ett tag sedan (om jag ens har gjort det förut) som jag rekommenderade om bra musik. Därför tänkte jag sammanställa en kort lista med min favoritmusik (utan inbördes ordning). Det som står inom parentes är albumet/albumen som jag gillar mest.
image270
♥ Amy Winehouse (
Back to Black).
♥ Moneybrother (Mount Pleasure).
♥ Mika (Life in Cartoon Motion).
♥ Lily Allen (Alright Still).
♥ Veronica Maggio (Vatten och Bröd, Och Vinnaren är).
♥ Feist (Let it Die, The Reminder).
♥ Kaiser Chiefs (Yours Truly, Angry Mob).
♥ Håkan Hellström (Försent för Edelweiss + alla äldre album).
♥ Miss Li (God Put a Rainbow in the Sky, Songs of a Rag Doll, Late Night Heartbroken Blues).
♥ The Hives (The Black and White Album).
♥ Hästpojken (Caligula).
♥ Lykke Li (Youth Novel).
P.S. Klicka på länken så kan du ladda ner albumet direkt!

Det här är musik som ger mig gåshud! En slutsats som jag kan dra utgående från dessa artister/band är att jag faller för lite udda musik framförd av personer med speciell röst. Det viktigaste är inte att kunna sjunga utan att det blir falskt, det viktigaste för mig är att musiken väcker en känsla. Det gör de här människornas musik för mig.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback