Operation epilator

Nu har jag epilatat benen, för första gången i mitt liv. Det gjorde lite ont på sina ställen, men jag överlevde och har nu ett par fina rödprickiga ben! Haha. Det står i bruksanvisningen att det är helt normalt att få prickiga ben de första gångerna, så det är ingen fara med det. Dock känns det som att jag inte fick med alla hårstrån, kan det vara för att de var för små och fjuniga? Någon som har koll? Om en liten stund ska jag i alla fall utsätta betydligt känsligare hudområden får epilatorn. Jag har tagit en värktablett och är snart redo för prövningen. Hoppas jag överlever!

Den epilatorn som jag köpte heter Satinelle ice premium och kommer från Philips. Den har ett kylningsverktyg som gör att det ska ta mindre ont när man epilatar, dessutom har den ett "skal" som man lägger på när det är dags för de känsliga områdena, som bikinilinjen och under armarna. Du kan läsa mer om den
här.

Kommentarer
Postat av: Solli

Jag har oxå Philips epilator o jag älskar den! Fast vid känsligare områden så kör jag med Brazilian Wax, grymt bra o den tar från rötterna!

Jag tror inte att värktabletter hjälper, prova med Emla kräm (finns på Apoteket) om du är känslig. annars vänjer man sig snabbt :o)

Hoppas d gick bra!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback