Blodgivaren

Nu har jag nyss kommit hem från blodgivningen, det gick mycket bra. Det enda som jag stör mig lite på är att jag i december vid blodgivningen hade 127 i hb (på gränsen till för lågt för att få ge blod). Sedan dess har jag ätit två järntabletter (vilket är rekommenderad dos för vård av järnbristanemi) plus att jag har ätit vitaminer för kvinnor, vilka innehåller 129 % av rekommenderat dagligt intag av järn. Det betyder alltså att jag har fått i mig plenty of järn varje dag. Men ändå hade jag enbart 128 i hb den här gången. Något måste vara fel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske e döende? Ska ringa Gregory o höra om vi kan ta en MR

2009-04-08 @ 22:47:21
Postat av: Ida

Dricker du mycket mjölk? Minska lite på det i så fall för kalcium hämmar upptaget av järn:D

Postat av: ida

jag tror inte på att äta kosttillskott. det är bara en påhittad marknad för att tjäna pengar på ett påhittat behov.

2009-04-10 @ 11:30:39
Postat av: kattis

kanske du hade mens också vid något av tillfällena - då minskar ju järnet drastiskt.

2009-04-11 @ 00:44:29

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback