Varför är det så fantastiskt med lov? - Jo, man har så mycket tid att plugga då.

Nu är jag hemma, och jag saknar redan A otroligt mycket. Jag sitter för tillfället och funderar på hur jag ska lyckas motivera mig själv att plugga. Jag funderade på att gå och köpa en godispåse, och sedan inte tillåta mig själv att äta från den före jag har pluggat si och så mycket. Men med tanke på att jag och A har världens fetaste påskägg hemma hos honom i Kalmarnäs tror jag att mitt godisbehov blir stillat ändå det här lovet. Sedan tänkte jag att jag kunde belöna mig med en riktigt bra film eller något serieavsnitt när jag har pluggat, men jag har ingen film som jag längtar efter att få se och det har inte kommit några nya serieavsnitt. Efter det hade jag den genialiska idén att jag skulle belöna mig med en promenad när jag har pluggat, men vad fan, det känns ju inte som någon belöning - snarare en plåga. Speciellt om man tittar ut genom fönstret och ser de mörka molnen som är på kommande.

Jag får helt enkelt bara bita ihop och plugga - trots att det är lov, trots att det är fredag.


Ja, det är jag på båda bilderna.

Kommentarer
Postat av: maria

det känns verkligen jobbigt att behöva plugga när det är lov, men man har väl inget val.

Fin blogg du har :D

Postat av: Victoria

du kommer vell på mitt och emmas kalas i morron? :)

2009-04-10 @ 21:55:27

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback