Varför måste alla lov ta slut?

Ja, om några timmar kommer världens bästa att sätta sig på båten till Sverige. Själv kommer jag att sitta med näsan i skolböckerna. Slutarbetet ska bli några rader längre, mina kunskaper inom fysiologisk psykologi ska bli mycket djupare och dessutom ska boken om Obama bläddras i. Inte så roligt, jag vet, och känslan av att påsklovet är över är tydlig.

Igår var vi dock till Havsvidden och åt påskmiddag. Mormor och morfar bjöd min familj, A, mammas småkusin och vår pyssling. Jag åt oxfilé med rödvinssky och ungsbakadpotatis till varmrätt och sedan smakade jag av alla sorter från dessertbordet! Till förrätt drack jag ett glas mousserande vin, till varmrätten rödvin och till efterrätten dessertvin. Gott! Hela kvällen tillbringade jag kvidandes över hur mätt jag var...

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback