Dag 22 - Det här upprör mig

Ligger lite efter, så kan det gå.
-
Vad som upprör mig? På ett sätt väldigt lite, på ett annat sätt väldigt mycket. Det som jag anser att är obegripligt, det upprör mig. Till exempel är det obegripligt för mig hur man kan använda våld i en situation där ingen provokation förekommit våldet. Eller hur man kan anse att det är viktigare att man själv har lyxprylar än att människor runt om i världen får mat. Eller att man enbart tänker på sig själv när man har andra att ta hand om, gamla och sjuka eller små och hjälplösa. Eller folk som slänger ur sig påståenden och skvaller utan att ha en gnutta kött på benen. Eller att köra bil (eller annat motordrivet fordon) med alkohol i kroppen.
-
Sådant upprör mig.
-
Totalt antal gånger jag använt ordet "jag" i detta inlägg: 3 gånger.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback