Lite mera lägenhetstankar

Ja, nu är det mesta med flytten ordnat som vi kan göra i förväg (tror jag). Men för att fortsätta sysselsätta min hjärna med något har jag nu börjat oroa mig för att husvärden ska fixa eller tapetsera om i lägenheten. För enligt SSSB:s system får man veta om något ska åtgärdas i lägenheten i samma stund som man får nycklarna i handen. Då kommer husvärden att åtgärda detta så fort som möjligt, typ inom den första veckan. Och så klart vill jag att allt som kan tänkas ska åtgärdas eller fixas upp, men vi får hit våra föräldrar till Stockholm den 3 april, för att flytta. Och då betyder det att om husvärden ska fixa något innan vi flyttar in så måste han göra det på långfredagen. Vilket ju aldrig kommer hända. Så i värsta fall får vi ställa in alla möbler mitt i lägenheten och bo i kaos tills allt är fixat.
-
Men nu vet vi ju alltså inte om något kommer behöva fixas överhuvudtaget. Haha, snacka om att skapa problem som inte finns. Fast å andra sidan kan detta bli ett problem, och då är det ju bra att ha tänkt på det i förväg!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback