De där rättsfallskoncentraten...

Igår när jag skrev rättsfallskoncentrat flög fingrarna fram över tangenterna och jag kände mig verkligen som en blivande jurist. Idag knappar jag på tangenterna en åt gången och funderar långa stunder mellan varje kanpptryck. Jag känner mig inte som en blivande jurist idag. Förhoppningsvis behöver jag inte lämna in mitt rättsfallskoncentrat idag, eftersom jag lämnade in igår. Men det där vet man aldrig med säkerhet, så det är bäst att vara förberedd ändå!
-
Systemet med rättsfallskoncentraten är i korthet uppbyggt så här. Det finns tio tillfällen då det är rättsfallskoncentratsinlämning. Varje person kommer vid fyra tillfällen ha möjlighet att lämna in ett rättsfallskoncentrat, men dessa fyra tillfällen får man inte veta i förväg - alltså måste man skriva ett koncentrat till varje tillfälle, i fall att man blir uppmanad att lämna in. Totalt får man lämna in tre rättsfallskoncentrat (man har alltså chansen att missa/skippa ett tillfälle då man egentligen uppmanas att lämna in ett rättsfallskoncentrat), så med lite otur får man skriva en hel hög rättsfallskoncentrat "i onödan".

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback